יום שבת, 17 באפריל 2010

חוטב העצים העני


חוטב עצים כרת יום אחד עצים על שפת הנחל, ‏כשלפתע נפל הגרזן למים.
‏כאשר החל החוטב לבכות, ‏הופיעה פיה ושאלה אותו: "‏מדוע אתה בוכה?".
"
‏נפל לי הגרזן למים ואני צריך אותו כדי להתפרנס", ‏ענה לה.
‏נכנסה הפיה למים והוציאה ממנו גרזן מזהב. "‏האם זה הגרזן שלך?", ‏שאלה.
"
‏לא", ‏ענה לה החוטב.

‏נכנסה לנחל בשנית ויצאה ממנו עם גרזן מכסף. "‏האם זה הגרזן שלך?", ‏שאלה.
"
‏לא" ‏ענה לה החוטב.

‏נכנסה הפיה לנחל בשלישית ויצאה כשהיא אוחזת בגרזן רגיל מברזל. "‏האם זה שלך?", ‏שאלה.
"
‏כן" ‏ענה החוטב בשמחה.
‏הפיה הייתה כל כך מרוצה שמצאה אדם ישר כזה ונתנה לו במתנה את כל שלושת הגרזנים, ‏הלך החוטב הביתה שמח וטוב לב.
‏עם שלושה גרזנים כאלו הצליח להתפרנס יפה. ‏ויום אחד לקח את אשתו להראות לה את מקום האירוע, ‏רכנה האישה לנחל להביט ונפלה למים.
‏החל חוטב העצים לבכות, ‏משום שגם הוא וגם אשתו לא ידעו לשחות. ‏יצאה הפיה שוב ושאלה אותו לפשר הבכי.
"
‏אשתי נפלה למים ואני לא יכול להציל אותה!" ‏ענה החוטב.
‏הפיה נכנסה למים ויצאה עם ג'‏ניפר לופז. "‏האם זו אשתך?" ‏שאלה.
"
‏כן, ‏זו אשתי!" ‏ענה החוטב.
"
‏שקרן!" ‏אמרה הפיה, ‏רותחת מזעם.
"
‏תביני", ‏ענה החוטב,"‏אם הייתי אומר לא לג'‏ניפר לופז, ‏היית מביאה לי את אנג'‏לינה ג'‏ולי, ‏אם הייתי אומר לא גם לה, ‏היית מביאה לי את אשתי ואז היית נותנת לי את כל השלוש....
‏ואני אדם עני, ‏איך אני יכול להרשות לעצמי להחזיק את שלושתן, ‏בקושי את אשתי אני מצליח להחזיק, ‏לכן אמרתי כן על הראשונה". ‏מוסר השכל:- ‏כאשר גבר משקר, ‏תמיד יש לזה סיבה הגיונית וטובה... ‏שבאה לתרום למען האנושות כולה

0 תגובות:

הוסף רשומת תגובה